Det svarta ljusets sken

Det svarta ljusets sken,
Äro det enda,
Som Jag just nu ser,
Ingen att få av,
Ingen att ge,
Tårarna rinner när Jag nu skriver detta brev
Skriver Jag då avsändare och mottagare på det,
Så vet Jag,
Att det är ingen idé,
För ju längre tid Jag väntar,
Äro det svarta ljusets sken Jag ser,
Det äro det enda Jag har,
Ett svart tomt ingening till svar
 
Det  svarta ljusets sken,
Skiner genom varje brev,
Ett enda stort ingenting,
Inte ens telefonen har ringt,
De svarta grenarna på träden,
Äro lika ensamna som Jag,
Men icke ens från Dessa,
Får Jag ett svar,
Så Jag står,
Söndergråten kvar,
I det svarta ljusets sken,
Faller ner på knä och ber:
"Snälla Gud,
Jag orkar inte mer",
Men icke ens Vår Fader Mig ser,
Döden kommer snart att ske,
För Jag äro snart en levade död,
För Jag orkar icke kämpa mer
 
 

//Erica
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0