Rosen

Rosen,
Den glider ur min hand,
Som nyss blev stucken av dess tagg,
Jag blöder,
Både utan och innan,
Rinner mitt blod längst den smala hinnan
 
Rosen,
Äro röd som blod,
Kärlekens,
Sydernas,
Och längtans flod,
Den äro plågsam må ni tro,
Kärlekens ros får ingen ro,
För från mitt hjärta,
Kommer en fasanfull smärta
 
Rosen,
Den haver blad,
Som ett efter ett,
Dör och faller av,
När sista bladet faller,
Dör även vi,
Den fagra kärleken,
Äro från och med nu,
Alltid förbi
 
Jag vet,
Du trodde det för all framtid,
Skulle bliva vi,
Och så även jag,
Men vår kärlek dog,
I samma stund,
Som rosens sista blad,
Jag faller ner på knä och ber,
Men vi vet båda när vi står här i tårar:
Rosen kommer aldrig någonsin,
Att blomma mer
 
 

//Erica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0